Hanna Ciengiel z wykształcenia jest ratownikiem medycznym oraz nauczycielem wf-u. Trenowała lekkoatletykę. Jest instruktorem pływania i gimnastyki korekcyjnej. Dodatkowo jest oligofrenopedagogiem, co pozwala Hani pracować z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Jej największa miłością są zwierzęta – głównie psy oraz sport. Niedawno połączyła pasję z zawodem i skończyła z Zoją kurs psa terapeuty. Mieszka i pracuje w Cieszynie. Biega po górach. Hania i Zoja wystartują w Biegu Sierściucha. 🙂
W strefie ekspertów skupi na potrzebach dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i fizyczną. Pokaże i wyjaśni, że pies dogoterapeuta pracuje też ze zdrowymi dziećmi. Sama dogoterapia to towarzystwo, edukacja i rehabilitacja. Podczas spotkań z psami dzieci zdrowe również się uczą.
*
Na czym skupi się Hani i o czym będzie Wam mogla opowiedzieć?
1. Dla kogo jest dogoterapia?
2. Czy zdrowe dzieci też potrzebują terapii z psem?
3. Z jakimi niepełnosprawnościami najczęściej mamy do czynienia.
4. Rola psa terapeuty u dzieci z głęboką niepełnosprawnością (dzieci leżące, nie mówiące itp.)
5. Zasady prowadzenia zajęć dogoterapeutycznych z dziećmi.
6. Jak pies wpływa na rozwój dziecka.
7. Nie tylko terapia, ale też edukacja. Świadomość, rozwój emocjonalny, wiedza.
8. Pies jako „aktywator” i „wyciszacz”. Emocje u dzieci (mutyzm, nadpobudliwość).
9. Pies jako towarzysz i przyjaciel.